MARŠRUTA: Danilovgrad – Podgorica – Kolašin – Štavna – Danilovgrad

DATUM POČETKA : Subota 11.07.2015 god. 15,00 h

DATUM ZAVRŠETKA : Nedelja 12.07.2015 god. 21,00 h

VRHOVI : Vasojevićki Kom-2461 mnv , Bavan – 2252 mnv, Kučki Kom- 2487 mnv .

UČESNICI:

PSK Prekornica: Zoran Radulović, Ćipović Nikola .

Ostali klubovi : PD Vučji Zub Trebinje – Republika Srpska .

Obzirom da je ovaj vikend planiran da kao i svake godine učestvujem na Memorijalu Danilo Jauković na Durmitoru zbog poslovnih obaveza nijesam mogao povezati vikend i ponedeljak. Sa dugogodišnjim prijateljima iz PD Vučji Zub dogovorio sam da zajedno idemo na Komove gdje nam se pridružuje i Nikola. Oko 15,00 čas šest članova Vučjeg Zuba i nas dvojica iz Prekornice uputili smo se ka Komovima.Vozeći se kroz Platije dolazimo do Kolašina gdje se uključujemo na lokalni put koji vodi ka Trešnjeviku i katunu Štavna. Sam dolazak nas je iznenadio koliko je naroda u katunima kao i dosta turista . Mi se smještamo u katunu kod Mikše Ćulafića koga interesuje prenoćište 6,00 eur.Raspremanje i lagana šetnjica do izvora sa vodom. Ne bismo bili dugogodišnji prijatelji da nemamo zajedničkih tema i razgovora.Pošto su članovima iz Trebinja ovo bile poslednje pripreme pred odlazak na Alpe dogovaramo plan za ujutro (nedelju). Trebalo se odmoriti i oko 23,30 odlazimo na počinak da bi nam se oko jedan sat iza ponoći pridružila još dva člana zubića.

Nedelja ustajanje oko pet sati. Nakon sredjivanja opreme krećemo ka Vasojevićkom Komu.Vasojevićki Kom veoma interesantan kao i njegova stijena koja dominira svojim izgledom. Jutarnja svježina, ne gubimo previše snage tako da smo uspon na Vasojevićki Kom izvršili za oko dva sata. Na vrhu standardna procedura udaranje pečata u knjižice, fotografisanje kratka pauza i nastavak dalje. Dogovaramo se da pokušamo preko Bavana spustiti se na sipar.Culi smo priče od planinara da se može niko od nas nije prolazio tuda.Ja i Škero preuzimamo odgovornost nad grupom i po dogovoru idemo preko Bavana. Dolazak na Bavan je dosta lagan ali sa njega veoma teško, trebamo se odlučiti postoje po nama dvije mogućnost da se odmah direktno spustimo stijenama niz Bavan koji je veoma rizičan ili da ga zaobiđemo. Ipak se odlučujemo za ovu sigurniju varijantu.Sa vrha Bavana spuštamo se lijevo nis padine kako bismo zaobišli vrh Bavana.Na samom spuštanju gubimo skoro sat ipo i visinsku razliku oko 350 m,ali je oprez na visokom nivou.Obilazak i izlazimo na greben gdje nam se otvara pogled na sipar. Nailazimo na mjesto koje smo čujali iz priča planinara i tuda rješavamo da se spustimo na sipar koji odvaja greben Vasojevićkog,Bavana i Međukomlja. Laganim spuštanjem niz sipar za oko sat vremena nalazimo se u Medjukom.Zaslužena pauza pred zadnji uspon na Kučki Kom. U istom ritmu i raspoloženju nakon pauze nastavljamo ka Kučkom Komu. Za razliku od ranijih godina ove godine Kučki Kom je markiran zahvaljujući članovima Komova.I ako nam se čini da smo najteže prošli ipak je sada trebalo pokazati disciplinu i kolegijalnost tako da smo završni uspon na Kučki Kom izveli krajnje profesionalno.

Na opšte zadovoljstvo svih nas nešto malo posle podna nalazimo se na Kučkom Komu. Otvoreni vidica na sve strane. Odmaranje i uzivanje na vrhu oko pola sata i lagano nazad u katun na zasluženo hladno pivo. Vikend iskorišćen onako kako bi svaki planinar i zaljubljenik u planine poželeo. Okle god i sa koje strane penjali Komove oni su fascinantni i kao da su živa bića pozivaju te da im se vratiš. Naravno vratit će mo im se još po ko zna koji put. Po povratku svratili smo malo do Kolašina i nastavili nazad kućama.Ekipa se oko 21,oo čas razdvaja ja i Nikola ostajemo u Dg a naši prijatelji nastavljaju za Trebinje. Poželjeli smo im srećen put i naravno dobro zdravlje i lijepo vrijeme na Ekspediciji po Alpama.

Do sledećeg druženja planinarski pozdrav.