MARŠUTA: Danilovgrad – Studeno –  Danilovgrad

DATUM POČETKA : Petak 13. 02. 2015. god. 08:00 h

DATUM ZAVRŠETKA : Nedelja 15. 02. 2015. god. 18:00 h

UČESNICI:

PSK Prekornica: Zoran Radulović, Kostić Zorica, Đurišić Srđan, Kalezić Nebojša, Marunović Nikolina, Ćipović Nikola, Ćipović Marko, Savićević Marko, Kalezić Filip.

Ostali klubovi :

1. Planinarsko društvo „ Volujak“ Gacko – Republika Srpska
  2. Planinarsko društvo „Vučji Zub“ Trebinje – Republika Srpska
  3. Planinarsko društvo „ Koritnik“ Bileća – Republika Srpska
  4. Hrvatsko planinarsko društvo „Sniježnica“ Dubrovnik – Hrvatska
  5. Planinarski klub „Era“ Užice- Republika Srbija
  6. Planinarski klub „Visokogorci Crne Gore“ Podgorica
  7. Planinarsko sportski klub „Komovi“ Podgorica
  8. Planinarski kub „Oblun“ Podgorica.
  9. Planinarsko sportski klub „Montenegro Guide“ Podgorica
  15. Sportsko rekreativno društvo „Pivara Trebjesa“ Nikšić
  16. Planinarski klub „Sinjavina“ Mojkovac
  17. Planinarski klub „Jelenčica“ Rožaje

Tradicionalno penjanje na Prekornicu organizujemo svake godine drugog vikenda u februaru, u čast rođendana kluba. Ovogodišnje okupljanje je sedmo po redu, a sve je više klubova i planinara koji su nam gosti u domu na Studenom.

Ova godina je mnogo bogatija sniježnim pokrivačem i visina snijega na lokalitetu Studeno je iznosila oko jedan metar. Putni pravac od mjesta Bzo do planinarskog doma nije bio prohodan za putnička vozila, tako da smo se obratili lokalnoj samoupravi za pomoć. I ovog puta se pokazalo da je opština Danilovgrad na čelu sa gradonačelnikom Đuranovićem prepoznala kvalitet planinara Prekornice i izašla nam u susret kako bi tehnički i finansijski pomogla manifestaciju. Putni pravac je očišćen, ali zbog velike visine leda prohodno je bilo samo do table Studeno, tačnije 1 km prije doma.

Samo okupljanje i doček gostiju počeo je u petak. Prvi gosti su došli oko 14 sati. Dolazak u danilovgradsku opštinu ne može proći bez posjete svetinji manastiru Ostrog, tako da su gosti iz okruženja prvo svratili u Manastir zatim nastavili ka planinarskom domu na Studeno. Kako je dan odmicao dom je bio sve puniji i puniji da bi u jednom trenutku bio premalen da ugosti sve pristigle goste. Bili smo spremni na to i na vrijeme obezbijedili smještaj u obližnjim vikendicama. Po prvi put dom je disao punim plućima a mi srećni što možemo da ugostimo preko 100 planinara iz 12 crnogorskih klubova, 3 kluba iz Republike Srpske i po jedan klub iz Republike Srbije i Republike Hrvatske. Vesela družina se skupila po ko zna koji put. Uz pozdravnu dobrodošlicu od organizacionog tima, goste smo upoznali sa programom manifestacije. Do kasno u ponoć smo nastavili druženje.

Subota 14.02.2015.

Kako domaćinski dolikuje prvo ustajemo mi iz kluba oko 5 sati, da bi pripremili topli čaj za učesnike pohoda. Polazak je po planu u 6 sati. Temparatura idealna -8 što znači da će snijeg biti dobar za kretanje. Na polaznoj tački ispred doma spremno je čekalo 52 planinara kako bi se dao znak za pokret. Kolona se kretala šumskim putem od doma preko Ćetnog dola, gdje pravimo prvu pauzu, da bi dalje preko Stačinog brda i pređenih 6 km došli do Razmet dola i tu se osvježili napicima i nadoknadili izgubljeni šećer. Nakon duže pauze nastavljamo ka najljepšem dijelu staze, prolazeći kroz dolinu ispod kuloara koju smo nazvali Dolina Tišine. Nakon tri i po sata pješačenja dolazimo u podnožje kuloara, gdje se kod planinara koji su prvi put na ovoj planini, osjetilo pozitivno oduševljenje. Nas desetak najiskusnijih preuzeli smo odgovornost da napravimo prtinu, kao i da obezbijedimo stazu u kuloaru koji je dug oko 500 metra i razlike nadmorske visine oko 350 metara, smjenjivajući se na čelu kolone da ne bi došlo do proklizavanja planinara. Sve ide po planu i tačno nakon pet sati pješačenja i pređenih deset i po kilometara nalazimo se na najvišoj koti Prekornice vrhu Kula 1927 mnv. Vrijeme idealno sunčano, čak i malo više toplo za ovo vrijeme. Nijesmo žurili za povratak već smo sačekali sve da izađu na vrh. Ove godine su pobrani svi rekordi kako posjećenost u domu tako i na vrhu sa 52 planinara. Ove godine smo prevazišli i sami sebe, kad se samo sjetimo da je 2008 god na prvom usponu bilo samo pet planinara, a danas deset puta više. Po povratku se nijesmo opuštali već smo držali sve pod budnim okom. Povratak je bio istom stazom tako da smo svi do 15:30h bili u domu. Članice Prekornice koje su ostale u domu spremile su planinarski pasulj. Najbolje pokazuje činjenica da je kazan od 60 litara pasulja ostao prazan. Nakon ručka domom je odjeknula pjesma, da bi veselo društvo prekinuli prijatelji iz Pivare Nikšić koji dolaze punih ruka sa Nikšićkim pivom – Pivo za društvo. Dođe vrijeme da se zahvalimo ljudima, a pogotovo gostima koji su prešli od 200 – 300 km da bi došli do nas . Od strane predsjednika i sekretara kluba uručene su zahvalnice za učešće na manifestaciji. Druženje se nastavlja u pozitivnoj atmosferi do ranih jutarnjih sati.

Nedelja 15.02.2015 god

Po ranijem dogovoru sa prijateljima iz Užica, Podgorice i Kotora odlazimo na drugi vrh masiva Prekornice Lisac 1563 mnv. I ovaj dan je prošao onako kako smo mi poželjeli. U domu nas dočekuju domaćice sa pripremljenim ručkom .

Dođe vrijeme da se pozdravimo i sa ostatkom prijatelja koji su ostali u domu. Domaćinski im poželjeli sreću na putu . Planina nas je spojila i spajaće još mnogo godina. U zdravlju da se gledamo.

Manifestacija završena u 18 sati. Do sledećeg gledanja…

Veliku zahvalnost dugujemo onima koji su na bilo koji način pomogli manifestaciju:

• Opštini Danilovgrad – predsjedniku Branislavu Đuranoviću
  • Javnom komunalnom zanatskom preduzeću Danilovgrad
  • Direkciji za saobraćaj i održavanje puteva Danilovgrad
  • Planinarskom savezu Crne Gore
  • Pekari Dan – Pek Danilovgrad i
  • Elektrodistribuciji Crne Gore – Poslovnici Danilovgrad.