MARŠRUTA: Danilovgrad – Nikšić – Trebinje – Tuli – Danilovgrad .

DATUM POČETKA: Petak, 10. oktobar 2014.god – 16:00 h

DATUM ZAVRŠETKA: Nedelja, 12. oktobar 2014 god – 17:00 h

UČESNICI:

PSK Prekornica: Radulović Zoran, Klikovac Saša i Ćipović Nikola

Po starom dobrom običaju, i ove godine, članovi PSK Prekornice učestvuju u tradicionalnom okupljanju koju organizuju planinari i prijatelji iz Trebinja, PD „Vučji Zub“  po jedanaesti put. Oko 16h po prethodnom dogovoru krećemo ja, Bato, Saša i njegov brat od ujaka, koji je sa nama pošao da bi ga ubijedili da postane planinar. Zagrijavanje za put je počelo na izlazu iz Nikšića, gdje smo uzeli gorivo potrebno za put (pivo). Preko Nikšića i Ilinog brda, dolazimo na granični prelaz Klobuk gdje ulazimo u Republiku Srpsku. Nakon pređenih 100 km od Danilovgrada dolazimo u Trebinje. Pošto sam prvi put u Trebinju na nagovor starijih kolega svraćamo kod Škera u kafanu, kažu to je postala tradicija. Uz domaću medovinu i po još koje pivo onako veseli nastavljamo put do krajnjeg odredišta. Uključujemo se na put za Herceg Novi. Nekih 11 km od Trebinja isključujemo se lijevo i dolazimo ispred Izviđačkog doma Tuli. Dočekuju nas domaćini vedra lica kao i mnogo puta do sada. Polako počinju da se okupljaju planinari iz svih krajeva bivše Juge. Druženje nije baš dugo trajalo jer su svi bili umorni od puta, ali planinare iz PSK Prekornice to nije spriječilo da ostanu zadnji i zatvore prvu noć sa pjesmom i pivom. Na spavanje smo pošli oko 02:00h. Tu počinje drugo poluvrijeme provoda koje će ostati cenzurisano.

Subota 12. Oktobar

Nakon odlično provedene prve noći probudio sam se u 04:00h. Jedina osoba koja je bila budna u to vrijeme. Kao zombi, šetao sam po domu i odlučio da naložim vatru, smireno čekajući ranoranioce. Obradovao sam se kolegama iz Užica i Višegrada koji su prvi ustali. Uz domaću šljivu i upoznavanje jutro mi je brzo prošlo. Bata sam jedva probudio, dok su Saša i njegov brat odustali od pohoda vidno umorni od prethodne noći. U pohod na vrhove Orjena krenulo se oko 08:00h. Od izviđačkog doma krećemo asfaltnim putem ka Ublima, odakle počinje staza ka Jastrebici i Vučjem Zubu. Vrijeme je bilo izvanredno. Krenuli smo sa Ubala 1020 mnv, kroz guste šume i prekrasnu prirodu gdje stižemo do prvog vrha Jastrebice 1865 mnv. Tu pravimo kraći odmor i vrijeme koristimo za fotografisanje i razgovor. Nakon poduže pauze nastavljamo ka Vučijem zubu. Vrh je malo zahtjevniji u odnosu na prethodni. Pogled fenomenalan. Stižemo na Vučiji zub 1805 mnv. Tu isto pravimo malo dužu pauzu koju koristimo za fotografisanje i druženje. I onda krećemo u silazak na Pirinu poljanu koji je bio malo naporan jer smo bili vidno iscrpljeni. Na poljani su nas dočekali domaćini sa slatkišima, čajem i vodom. Kasnije stiže kolega Džaja iz tabora Visokogoraca i vrijeme se koristi za kratak predah i spremanje za ručak. Odlično pripremljen ručak i domaćinska atmosfera krasili su subotnje poslepodne. Nakon toga mali predah i dugo najavljivani orkestar žica tamburica. Atmosfera je bila zagrijana do poslednjeg momenta druženja. Predivan je osjećaj biti među planinarima bivše Juge i zajedno pjevati sve naše stare pjesme. Druženje je trajalo do ranih jutarnjih časova.

Nedelja 13. Oktobar

Mamurni od provoda jedva smo se probudili. Imali smo u planu da obiđemo i Hercegovačku Gračanicu ali smo Bata budili 5 sati pa smo odustali. Ja sam na kraju izgubio i opkladu i morao sam da perem suđe. Ali sve je to išlo mnogo lakše uz žilavku! Sa domaćinima smo se rastali uz obećanje da ćemo se iduće godine vidjeti na istom mjestu, a zatim se zaputili ka Trebinju. Ispoštovali smo običaj, i opet svratili kod Škvera u kafanu. Rastajemo se i pozdravljamo sa drugarima iz PD „Vučiji zub“, zahvaljujemo se na srdačnoj dobrodošlici i druženju. Povratak nastavljamo preko istog graničnog prelaza i bezbjedno stižemo u naš dragi Danilovgrad.