MARŠRUTA: Danilovgrad – Nikšić  –  Bileća – Mostar –Banja Luka – Gradiška-Ljubljana- Bled – Ljubljana – Zagreb – Plitvička jezera – Bihać – Sarajevo – Foča – Danilovgrad

DATUM POČETKA : četvrtak, 01. avgust 2013.god – 17,oo h

DATUM ZAVRŠETKA : utorak,08. avgust  2013 god. – 08,oo h

UČESNICI:   PSK Prekornica Radulović Zoran  , Kostić Zorica , Maraš Milan , Vujošević Sandra , Radović Marko ,                Pješčić Stevan , Savićević Marko , Klikovac Vesna , Ćipović Marko .

PK Bjelasica – Medenica Miloica , Medenica Mile , Bulatović Marijana .

PK Komovi – Popović Nemanja .   Ostali – Tešanović Tihana , Krstajić Jelena , Pajović Stevan .

OPIS AKCIJE:

01. Avgust 2013 god

Nakon godinu dana ponovo realizujemo inostranu akciju Triglav 2013 . Ovog puta puni elana i inata za razliku od prošle godine kad nam meteo uslovi nisu dozvolili da osvojimo Triglav idemo mu maksimalno spremni . Kao i uvjek kad Prekornica organizuje akcije u autobusu je veselo i raspjevano . I ovoga puta nam se pridružuju kolege iz PK Bjelasice i PK Komovi kao i doktorice iz KC Crne Gore . Iz Danilovgrada sa starog mjesta Trga 9. Decembra krećemo oko 17,oo čas i preko prelaza Vraćenovići ulazimo u Republiku Srpsku – Bileću . Nastavljamo dalje preko Berkovića,Stolca, Mostara ulazimo u čuveni Prozor i ovoga puta  Prozor je pao i dalje za Banja Luku . U Gradišci ispijamo kafu i dalje nastavljamo ulazeći u Evropu .U Evropi ništa novo . U Sloveniji ulazimo u jutarnjim časovima tako da mijenjamo prethodno dogovorenu rutu i odmah se upućujemo za Ljubljanu i čuveni BTC Centar gdje se snadbijevamo sa opremom . U Ljubljani nam se pridružuje Stevan Pajović Kolašinac koji se uz predhodno dogovoreno priključuje ekipi za osvajanje Triglava . Na moje opšto zadovoljstvo ženski dio ekipe se na vrijeme vratio iz šopinga tako da nije bilo kašnjenja i u dogovoreno vrijeme oko 12,3o čas krećemo ka Bledu . Dolaskom u Bled stajemo pred hostel koji smo rezervisali ali smo razočarani jer to nije isto ono što nam je ponuđeno . Tako da se vrlo brzo organizujemo i nalazimo smještaj u privatnoj režiji koji je mnogo bolji,ljepši i jeftiniji od predhodnog . Vozača ostavljamo sa ženskim dijelom a mi uzimamo kombi i nas deset spakovani krećemo preko Jasenica za Mojstranu . U blizini Aljaževog doma parkiramo vozilo . Pošto prvi put samostalno vodim grupu koja je izmiksana ( iskusni i manje iskusni ) obavljam zadnje pripreme , provjeravam opremu i tačno u 17,oo čas zvanično počinje uspon na Triglav . Krećemo se markiranom stazom i pratimo smjerokaze koji vode Tomniškovom stazom . Pošto sam prošle godine obišao baš taj dio staze znajući o kakvom se terenu radi čitavim puten skrećem pažnju učesnicima na sajle i osiguranja na kojima će mo naići . Lagano se krećemo i oko 19,oo čas nailazimo na prva osiguranja . Možda malo previše ali nije na odmetu još jednom provjeriti opremu pojaseve , osiguranja i zaštitne kacige . Kod nekih primjećujem grč ali nakon par savjeta i uputstava isti nestaje . Nakon pređenih osiguranja izlazimo na stazu koja vodi ka planinarskim domovima Valentina Staniča i Kredarici gdje srijećemo jednu Makedonku dosta iscrpljenu . U razgovoru sa njom saznajemo da čeka svoju grupu koja je krenula uspon stazom preko Praga . Staro planinarsko pravilo se i ovoga puto obistinilo da nikada ne treba iz ranca vaditi čeonu lampu jer je noć uveliko počela da pada i naših još pola sata prelazimo uz osvjetljenje lampi . I nakon pet sati pješačenja dolazimo u dom Valentina Staniča 2332 mnv . Soba broj 14 kao i prošle godine , presvlačenje i prijava kod domaćina doma. Boravak sa noćenjem  u domu ove godine je skuplji i iznosi 24 eura sa svim taksama . Nakon završenih prijava valjalo se popiti i po jedno Laško pivo . Vrlo kratko se zadržavamo u dnevnom boravku doma , kratko se dogovaramo za ujutro i odlazimo na zasluženi odmor jer smo umorni što od putovanja što od penjenja do doma . Padaju i prve šale neko je izjavio i ako je već legao meni još noge idu kako da ih zaustavim ali ubrzo nastaje tajac …

02/03 Avgust 2013 god Ustajemo oko 06,3o čas. Ovoga puta ispred doma vrijeme samo kakvo smo poželjeli . Pakovanje   ranaca i obavezno fotografisanje ispred doma , mjesto na kojem nas je prošle godine nevrijeme zaustavilo i spriječilo da ne popnemo Triglav . I dalje oprez i sigurnost na prvom mjestu, po ko zna koji put provjeravamo opremu prenosim neka svoja iskustva možda malo dosadan ali ozbiljan , jer se treba truditi da prođe sve kako je isplanirano . Oko 07,3o čas krećemo se stazom koja vodi ka planinarskom domu Kredarici . Raspoloženje na nivou, osvrćemo se ka vrhu Triglava gdje primjećujemo veliki broj planinara neki penju neki se spuštaju . Kod doma dolazimo oko 09,oo čas , mala pauza i nastavljamo dalje sad nam je vrh Triglava mnogo bliže . Na tabli stoji da do vrha još sat vremena . Krećemo se lagano mimoilazeći se sa grupom koja se spuštala sa vrha . Slovenci nebi bili slovenci da nije sve osigurano , valjda i mi nešto naučimo od njih . Kod Ćipa primjećujem neki dio straha tako da mu savjetujem da ide ispred mene kako bih ga lakše kontrolisao . I dalje pozitivna atmosfera . Izlazeći na mali Triglav Mile Medenica mi saopštava da bi najradije ostao ovdje da nas čeka . Kao vodič morao sam biti zabrinut , ali uz razgovor isti mi saopštava da je sve u redu al ne bi da se zamara kako bi se lakše spuštio . Znajući da se radi o ljudskoj psihi i njega prekomandujem u prve redove i lagano nastavljamo dalje . Tačno je 10 čas i 20 min Triglav je pao . Svi zadovoljni i srećni . Uslijedilo je i planinarsko krštenje pošto je Milan Maraš prvi put preko 2000 mnv . Pogled sa Triglava puca daleko a ja sam se usredsredio na Škrlaticu koju ću sigurno u skorije vrijeme posjetiti . Na vrhu se zadržavamo skoro sat vremena i nakon fotografisanja polako se vraćemo nazad . Sad oprez treba da bude još veći , pošto je vazda spuštanje teže od penjanja . Dosadan i sebi al se moralo stalno ponavljati polako,pazi,kači se … Došlo vrijeme da i Slovenci nauče nešto od nas , konstantno su pratili našu kolonu pri spuštanju koju nijesu preticali kao što su to radili kad smo se mi penjali , da bi nam jedan slovenac zahvalio i rekao da će ubuduće koristiti ovaj metod spuštanja i poštovanja kolone . Mimoilazimo se sa čovjekom koji vodi kćerkicu od 5 godina na vrh Triglava .  Nakon 1 časa spuštamo se do doma Kredarice . Objekat koji bi se poželio u metropolama turizma a ne u planini . Uz konsultaciju sa planinarima savjetuju nam da se spuštamo drugom stazom to jeste da ne idemo onom kojom smo došli već da idemo stazom Prag . Par razmijenjenih brojeva telefona sa planinarima iz Slovenije i Hrvatske , dopunjamo rezerve vode upućujemo se lagano do mjesta odakle smo krenuli . Nekih sat vremena pješačenja dolazimo do malog izvora odnosno mjesta gdje se ukrštaju putevi za dom Valentina Staniča , Tomniškove staze i staze Prag . Temparatura je previsoka tako da su se zalihe vode potrošile koje dopunjamo na izvor koji izbija iz stijene . I ako su nam savjetovali da je staza Prag najlakša za spuštanje malo sam se razočarao . Staza vodi siparom koji je nestao pod planinarskim čizmama tako da je ostala samo zemlja koja je loša za kretanje . Nailazeći na sajle i osiguranja opet kod Ćipa primjećujem strah . Grupu šaljem sa Markom Savićevićem a ja i Miloica Medenica ostajemo sa Ćipom i polako se spuštamo . Valjda je i Ćipo naučio da ubuduće treba više da trenira ako bi i dalje da se bavi planinarenjem . Nakon skoro dva ipo sata kašnjenja za grupom ja i Miloica uspješno spuštamo našeg Ćipa do potoka i sastavljamo se sa ostatkom grupe , i upućujemo do Aljaževom domu i ukrcavamo se u kombi i pravac ka Bledu . Oko 21,oo čas dolazimo u Bled i konačno mogu ekipi da čestitam na usponu . Umorni iscrpljeni ali je trebalo nazdraviti uspjehu . Ženski dio ekipe nam je pripremio bogatu večeru tako da je bila prava gozba.

04. avgust 2013 god – nedelja Ustajanje i po predhodnom dogovoru jedan dio ide na rafting Savom a drugi oko 12,oo čas napušta Bled ui upućuje se da sačeka ekipu sa raftinga i pravac Ljubljana . Rzervisani hostel u Ljubljani je nekoliko stotina metara udaljen od centra grada tako da nam je bilo sve blizu . Spavanje u hostelu Tabor koštalo je 17,oo eura sa doručkom . Po Ljubljani svako je režirao svoj plan tako da smo se raširili na sve strane jedino nam je obaveza bila da se do 24,oo časa vratimo u hostel . Nastavljamo druženje ispred hostela uz laško pivo i Crnogorski Vranac , upoznajući se sa ljudima iz Italije , Malezije , Sjeverne Koreje, Londona …

05. Avgust 2013 god – ponedeljak Doručak u 07,oo čas i nakon pola sata krećemo za Zagreb . Još jedan u nizu gradova koje smo planirali obići . Dolazak u Zagreb i potpuni tajac , prodavnice ne rade . Saznajemo da je praznik . Ljudi slave godišnjicu Oluje . Obilazak grada kupljenih par suvenira i nastavljamo dalje . Mislim po prvi put da planinari Prekornice obilaze Plitvička jezera . Mjesto koje vrijdi posjetiti . Uređeno , dovedeno sve do savršenstva , svuda staze ni sam ne znam koliko jezera i vodopada . Do 19,oo čas se zadržavamo na Plitvičkim jezerima i upućujemo se ka granici kojaje nekih 20 km od Plitvica . Dalje preko Bihaća i Jajca , prolazimo i Sarajevo odakle se upućujemo ka Foči i granici sa Crnom Gorom na Šćepan Polju gdje dolazimo oko 04,oo čas ujutro . Nastavljamo preko Plužina i Nikšića da bi oko 07,3o čas došli na mjesto odakle smo i krenuli . Pređenih 1700 km . Mogu slobodno da kažem da je ovo bilo ješ jedno lijepo druženje i iskustvo .

Nastavljamo dalje sa uspjesima   ………