MARŠRUTA: Danilovgrad  –  Nikšić – Krstac – Gacko – Čemerno – Papin Do – Danilovgrad

DATUM POČETKA : petak, 23. avgust 2013.god – 15,oo h

DATUM ZAVRŠETKA : nedelja,25. avgusta  2013 god. – 18,3o h

UČESNICI:

PSK Prekornica: Zoran Radulović .

Ostali : Planinari iz Republike Srpske , Federacije BiH , Srbije .

Dođe dugo čekano Gacko . Ove godine malo neplanirano jedini sam ja bio bez obaveza a kako dolikuje treba ispoštovati prijatelje iz PD Volujak Gacko .

23 . avgusta oko 15 čas krećem iz Danilovgrada pa preko Nikšića dolazim na skretanje za Krstac i pređenik 42 km. Nastavljam dalje preko Javljena 75 km od Danilovgrada dolazim na Krstac 82 km malo lijpo mjesto u blizini granice. Prolazeći pored manastirskog kompleksa dolazima na granični prelaz Krstac i pređenih 89 km. Kratko zadržavanje i na našoj i na Bosanskoj granici ulazim u Republiku Srpsku. Vozeći dalje preko Avtovca 101 km ulazim u Gacko 107 km oko 17,3o čas. Ne zadržavam se već dalje nastavljam prema Čemernu koje je udaljeno od Gacka nekih 17,5 km . Na Čemernu skrećem desno prema Papinom dolu . Nedaleko od skretanja ugledah planinara sa plavom majcom PD Vučji Zub i odmah prepoznajem prijatelja Škera. Izlazim iz vozila i pozdravljam se dok on čeka njegove koji su bili da obiđu obližnju vikendicu. Ubrzo dolaze Džoni,Tanja,Desko,Miroslav i Ozrenko. Dalje nastavljamo zajedno od Čemerna do Papinog dola ima nekih 8 km . I nakon pređenih 132 km od Danilovgrada dolazim tamo gdje sam i naumio Papin Do. Pozdravljanje sa domaćinima i obavezno nazdravljanje sa šljivom. Pozdravljam se sa starim novim prijateljima koji su došli sa svih strana a na moju sreću a i žalost jedini sam predstavnik kluba i iz Crne Gore . Raspremanje šatora i naravno druženje do kasno u noć. I ove godine kao i ranijih otvorilo se dosta novih tema a i posjetili se starih.Kako je vrijeme odmicalo moralo se na odmor koliko se sjećam na satu je pokazivalo 03,oo čas.

24. avgust  Ustajanje oko 05,15 čas već dogovorena tura ni manje ni više nego Transverzala Volujak. Nas 18 se upućujemo na transverzali vođeni iskusnim Radošem Milošević dok je začelje držao Veso . Lagano se krećemo i prvu pauzu pravimo na granici između Republike Srpske i Crne Gore. Malo se šalimo na račun prelaska granice. Nastavljamo dalje preko klekovog dola dolazimo podno Bioča . Dvije cure iz Niša odustaju tako da se upućuju direktno sa Vesom na Vlasulju – Volujak, a mi nastavljamo dalje. Vrijeme nam nije bas na strani tako da počinje mala kišica da pada. Treba odlučiti šta dalje neko je da se vraćemo neko da nastavljamo. Ipak nastavljamo kiša pojačava počinje i da grmi al nije nešto strasno da bi se odustalo. Dolazeći na Ćupriji i prelazeći preko nje nastavljamo dalje ka Velikom Vitlu . Kod nekih se osjeća umor vjerovatno su precijenili sebe . Tačno u 10,30 čas izlazimo na Bioč – Veliki Vitao . Kako je vjetar duvao kratko se zadržavamo na vrhu i nastavljamo dalje. Vraćemo se na Ćupriji i preko Ordenih dolova upućujemo se na Trzivku drugi vrh po planu. Trzivka se savladuje sa velikom visinskom razlikom al svi zajednički nastavljamo dalje. Oko 13,oo čas svi izlazimo na Trzivku odakle je pogled nestvaran svuda a pog  otovo na Trnovačko jezero. Malo veću pauzu pravimo na vrhu odmaramo se i gledamo u nebo oće li kiša da pada. Silazak sa Trzivke je malo rizičan jer postoji ne veliki greben koji se mora preći oprezno da bi se nastavilo dalje prema Trnovačkom Durmitoru. Već se osjeća umor i iscrpljenost, ali sada nema nazad samo naprijed. Na prevoj gdje se odvaja za Trnovački Durmitor jedan planinar iz Niša odustaje i upućuje se pravo na Volujak a mi ostali dosta laganom stazom oko 15,oo čas izlazimo na Trnovački Durmitor . Vrlo kratko zadržavanje i nastavljamo dalje treba zatvoriti krug još nam nedostaje Vlasulja . Vrijeme nas je dosta dobro poslužilo na predhodna dva vrha al od Zelengore se pojavljuju tamni oblaci koji su puni kiše . Svi u grupi idemo sa čestim pauzama i na Volujaku vrh- Vlasulja 2336 mnv. izlazimo oko 16,2o čas . Nemamo vremena za zajedničku fotografiju jer nam se crni oblaci približavaju tako da žurimo što prije da se spustimo do kampa. Svaki silazak je vazda bio teži od uspona još kad žuriš trošiš duplo više snage koja je pri kraju. Silazak u ravnici kod potoka počinje da pada jaka kiša praćena vjetrom i grmljavinom al nema odustajanja idemo dalje, treba što prije doći do šatora i presvući se, naravno ako šator bude suv. Sav mokar do gole kože u Papinom dolu dolazim oko 18,oo čas i na moju sreću šator mi nije pustio sve je suvo. Nakon pređenih oko 33 km i 12 čas pješačenja mogu biti zadovoljan umor je prošao . Kako je kiša nastavila da pada čuveni planinarski pasulj postavljen je u domu tako da odlazimo na ručak al prije toga valja popiti po jedno hladno pivo kažu nadoknađuje B vitamin . Pasulj dobar, pivo još bolje. Kako se malo razvedrilo domaćini su se potrudili i organizovali muziku kojuje nakon kratkog vremena prekinula jaka kiša. Druženje nastavljamo u domu uz čašice raznih napitaka. Oglasila se i po koja pjsma tako da je druženje nastavljeno do kasno u noć. Ovoga puta ne gledam na sat. Još jedno lijepo druženje sa meni dragim prijateljima .

25. avgust ustajanje oko pola devet . Onako mamuran izlazim iz šatora dan kao izmišljen sunce grije kao da dan ranije nije padala kiša. Ispred doma sumiranje provedene prošle večeri . Ispijanje kafe koja je nastavljena u kasnim jutarnjim satima valjda je uzavrela. Popilo se i po koja šljivovica. Oko 12 čas dođe vrijeme i da se pakuju stvari i šator. Nakon spakovanih stvari pozdrav sa prijateljima a od prijatelja PD Volujak dobijam majcu na poklon sa njihovim grbom. Hvala Vam prijatelji .Povratak kući nije mogao proći a da se ne vidim u Gacku sa starim prijateljem Mišom Nikolićem. Ispijamo po par piva i već oko 15,oo čas mora se krenuti nazad kući. Nakon prelaska i jedne i druge granice umor a i ne spavanjne morao sam parkirati starog forda i odspavati pola sata. Prava odluka preporučujem je sakom vozaču . Nastavljam dalje istim onim putem i kući dolazim oko 18,3o čas. Pun pozitivnih utisaka i ako mi je ovo peti put da učestvujem nije mi dosadilo.

Prijatelji vidimo se i iduće godine .