MARŠRUTA: Danilovgrad  –  Bogićevići – Danilovgrad

DATUM POČETKA : petak 09.avgust 2013 god – 07,oo čas

DATUM ZAVRŠETKA : srijeda 14.avgust 2013 god – 15,oo čas

UČESNICI:

PSK Prekornica: Zoran Radulović, Marko Savićević, Nikola Ćipović, Nebojša Kalezić,Milutin Lakić,Veselin Popović,Sandra Vujošević,Nikolina Marunović,Saša Klikovac,Dražen Đurišić, Milan Maraš .

Učesnici kampa : Ana Grgurović, Ivana Grgurović, Jovana Đurišić, Dragana Domazetović, Marija Domazetović, Danijela Dragović, Jelena Đurišić, Sava Rubežić, Maja Mirosavljević, Anđela Martinović, Andrea Dizdar, Srđan Đurišić, Janko Pajović, Emin Mustafić, Tatjana Rubežić, Novak Žarić, Milica Jovanović, Tamara Raspopović, Jelena Vukčević, Miloš Ćupić, Maša Miladinović,Nina Andrijašević, Tijana Radenović, Aleksandar Jovanović, Vasilije Ivanović.

Po prvi put u opštini Danilovgrad se održava ovakav kamp od strane organizacije iz opštine Danilovgrad . Sa zadovoljstvom smo prihvatili poziv od nama dragih aktivista NVO „ 9 decembar „ Danilovgrad da im se pridružimo u organizaciji EKO KAMPA – Bogićevići 2013 god . Planovi i programi su mnogo ranije počeli čak i par mjeseci od današnjeg dana , sve je trebalo isplanirati i mnogo sastanaka i dogovora napraviti kako bi se potrudili da sve prođe kako treba.

Došao je i taj dan 06. avgust počinju pripreme kampa.Lokacija je Bogićevići pored izvora Studenac. Svi smo angažovani aktivisti iz NVO , ja i Marko Savićević prvog dana učestvujemo zajednoo sa javnim Komunlnim preduzećem na raščišćavanju kampa, postavljanju šatora, kopanju rupa za WC i ostalim radovima koji su bili  neophodni. Planirano je da se dva dana priprema kamp ali pošto smo bili veoma aktivni sve je završeno za jedan dan tako da je sjutrašnji dan ostalo da se provjere samo sitnice .

08.08.2013 god . KAMP  je i zvanično otvoren . Kako i biva pozdrav od organizatora i upoznavanje sa učesnicima koji su došli iz Danilovgrada, Podgorice, Cetinja i Nikšića. Kamp je prevashodno planiran da bude edukativnog karaktera sa mnogo radionica na temu Ekologija i Zaštita životne sredine . U projekat su uključene i organizacije koje će sa učesnicima kampa imati radionice edukativnog karaktera: PSK „Prekornica“, NVO „Aktivna zona“, Izviđački odred „Njegoš“, OKC „Juventas“, NVO „Prima“, NVO „Green home“. Ambijent pored rijeke Zete daje pravu sliku kampu. Prvi dan prolazi sa par radionica i na kraju druženje uz logorsku vatru. 09.08.2013 god . nastavlja se po planu i programu organizatora .

10.08.2013 god dođe i taj dan da pokažemo kolika nam je svijest prije svega nas Danilovgrađana . Na dnevnom redu je akcija čišćenja obala i korita rijeke Zete. Mjesto okupljanja za učesnike kampa je standardno Bogićevići a za ostale učesnike gradska plaža ispod mosta u Danilovgradu. Oko 08,oo čas dolaze nam dva patrolna gumena čamca kojima upravljaju službenici Vojske Crne Gore kojima se i mi priključujemo sa četiri drvene lađe. Svi ukrcani u čamce upućujemo se ka gradskoj plaži gdje je zborno mjesto u 09,oo čas. Na moje opšto zadovoljstvo a nadam se i na zadovoljstvo svih učesnika kampa primijećujemo veliki broj građana koji je došao da pomogne oko čišćenja rijeke Zete . Odmah se rasporedjujemo u čamce i upućujemo se uzvodno koritom rijeke Zete . Radnici Komunalnog preduzeća ostaju sa građanima da očiste obalu . U rijeci Zeti svega i svačega , od plastičnih kesa,boca do automobilskih guma,šporeta , starih televizora nema čega nema. Planirano je čišćenje do 14,3o čas ali zbog grmljavine i početka kiše akciju prekidamo oko 12,3o čas. Smeće se utovara u kontenjere a mi odlazimo u obližnji lokal Obala da popijemo po piće gdje nas je čekao predsjednik Danilovgrada.Nakon ispijenog pića odlazimo u restoran Gostilje na ručak , da bi oko 16,oo čas završili druženje sa stanovnicima grada i vratili se nazad u kamp .

11.08.2013 god Pravi ispit za članove PSK Prekornice . Odlazak u planinarski dom Studeno. Danas sa dva cilja prvi izlazak na Lisac  kao i radionica planinarenje i druga čišćenje i kupljenje smeća na lokalitetu Studeno od planinarskog doma do bunara . Samo penjanje na Liscu proteklo je bez ijednog ekcesa obzirom da je bilo učesnika koji su prvi put u planini.Oduševljenje nisu krili učesnici . Po povratku sa planinarenja uslijedila je pauza za ručak da bi dalje nastavili aktivnost sakupljanje smeća. I ako smo mi kao planinari prošle godine detaljno očistili istu dionicu i ove godine se pojavljuje veliki otpad . Al kako nam je cilj bio da što više očistimo do bunara sakupljamo oko tridesetak vreća smeća . Gdje i kako prevesti smeće tamo gdje mu je i mjesto .

I ovoga puta se pokazalo da stari Ford univerzalno vozilo. Kako su učesnici otišli u kamp sa kombijem ja utovaram smeće u auto i polako ka gradu Danilovom da se smeće ostavi tamo gdje treba u kontenjeru. Nastavljamo druženje u Kampu pored logorske vatre . Kako sve protiče po planu brzo i prolaze dani tako da dođe vrijeme i da se pozdravimo sa učesnicima kampa . Oko 13,oo čas u obilazak kampa dolaze službenici lokalne samouprave kako bi primili zahvalnicu od organizatora pošto je lokalna samouprava prepoznala ovaj vid akcije kao prezentovanje samog grada .

Na opšte zadovoljstvo svih nas koji smo organizovali ovaj kamp kao i učesnika svi smo ostali na jednom dogovoru a to je da se iduće godine ponovo okupimo na istom mjestu i ponovo doprinesemo očuvanju zaštite životne sredine .